Od

Väčšina ľudí pri nakupovaní cez internet nevenuje dostatočnú pozornosť čítaniu obchodných podmienok. Viete čo sú najpodstatnejšie veci, ktoré by ste v obchodných podmienkach mali hľadať? My sme sa rozhodli ukázať Vám 4 najdôležitejšie veci na obchodných podmienkach v eshope http://www.trendysperky.sk/ocelove-sperky.

Identifikácia kupujúceho

Z obchodných podmienok by malo byť jasné, kto je predávajúci. Ak obchodné podmienky túto informáciu neobsahujú, jedná sa o závažný nedostatok. V prípade, že na viditeľnom mieste na stránke nie sú kontaktné údaje uvedené a nie sú ani uvedené v obchodných podmienkach, jedná sa o varovný signál, že s predajcom nemusí byť všetko v poriadku. Nákup u takéhoto predajcu neodporúčame.

identify

V prípade obchodných podmienok na stránke sperky.in je priamo v obchodných podmienkach okrem jasnej identifikácie kupujúceho (názov spoločnosti, sídlo, IČO, dokonca IČ DPH a DIČ) obsahuje aj kontaktné údaje ako telefónne čísla, bankové spojenie a odkaz na výpis z obchodného registra.

Odstúpenie od zmluvy

Spotrebiteľ má pri nákupe cez internet právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní. V obchodných podmienkach by mal byť upravený postup, akým môžete od zmluvy odstúpiť od zmluvy. Ak tam takýto postup upravený nie je, 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy nezačne plynúť, až do chvíle, kedy bude kupujúci o práve na odstúpenie od zmluvy poučený, najneskôr však po 12 mesiacoch.

odstupenie

                                                                               Reklamačný poriadok         

Každý internetový obchod by mal mať reklamačný poriadok. Reklamačný poriadok spravidla býva súčasťou obchodných podmienok ale môže byť upravený aj v samostatnom dokumente. Reklamačný poriadok by mal obsahovať najmä nasledovné:

  • Ako reklamáciu oznámiť,
  • Na akú adresu reklamovaný tovar dopraviť,
  • Za akých podmienok nie je možné reklamáciu uplatniť
  • Ako budete spotrebiteľa o vybavení reklamácie informovať .

Tieto obchodné podmienky obsahovali všetko, čo obsahovať mali. Neobsahovali len nevyhnutné minimum informácií ale boli priateľské ku kupujúcemu. Obsahovali napr. odkaz na obchodný register ako aj formulár na odstúpenie od zmluvy. Celkovo boli obchodné podmienky prehľadné a zrozumiteľné.

reklamacia

Ochrana osobných údajov

Zmluva musí obsahovať súhlas so spracovaním osobných údajov. V súhlase musí byť definovaný účel. Súhlas na spracovanie osobných by mal obsahovať informáciu o tom, ktoré osobné informácie bude predávajúci spracovávať, za akým účelom ich bude spracovávať a najmä by mal obsahovať obmedzenia pre predávajúceho, že neposkytne vaše osobné údaje tretej strane.

Screenshot 2015-01-25 00.01.54

Ak dbáte o svoju bezpečnosť na internete, mohlo by Vás zaujímať aj 5 vecí, ktoré skrýva profil na zoznamke  http://slecna.info/tvuj-svet/5-veci-ktere-skryva-jeho-profil-na-seznamce/.

4.83 avg. rating (96% score) - 6 votes
O autorovi