Od

Na to, že sú medzi pracími práškami veľké rozdiely v kvalite medzi značkami, jednotlivými výrobkami alebo dokonca medzi tými istými výrobkami medzi jednotlivými štátmi sme si zvykli. Najnovšie správy vedcov z Nemecka Vás však šokujú!

Patríte medzi ľudí, ktorí vyberajú prášok podľa ceny, kupujete svoje overené značky alebo venujete výberu pracieho prášku pozornosť a sledujte výsledky spotrebiteľských testov pracích práškov? Akokoľvek veľa pozornosti venujete výberu svojho pracieho prostriedku pravdepodobne by ste neočakávali výsledky s ktorými prišla nemecká spotrebiteľská organizácia Stiftung Warentest.

Sú veľké balenia naozaj výhodnejšie?

Milovníci výhodných nákupov vedia, že väčšie balenie má vždy výhodnejšiu jednotkovú cenu. Najnovšie testy však ukazujú, že za menej peňazí dostanete aj „menej muziky“.

Pri laboratórnych testoch pracích práškov na farebné oblečenie prišli s naozaj šokujúcimi novinkami. Pri testoch totožných výrobkov zistili, že pracia sila výrobkov v menších baleniach je pri niektorých výrobkov výrazne silnejšia ako pri veľkých baleniach. Veľké balenia ľudovo povedané nafúknu zbytočnými zložkami, aby nabrali objem a hmotnosť pracieho prostriedku. Účinnosť takéhoto výrobku je pritom podstatne slabšia.

Veľké alebo malé balenie?

Najväčší rozdiel namerali laboratóriá pri porovnávaní pracieho prášku Ariel, ktorý sa v kilovej verzii umiestnil v teste na druhom mieste. Jeho XXL verzia sa však ocitla na chvoste testovaných výrobkov. Podobné výsledky však zistili aj u iných testovaných značiek.

Ako sa zdá, či už siahnete po overenej značke alebo po úplne neznámej značke, jediné na čo sa môžete pri nákupe spoľahnúť okrem pravidelného sledovania testov výrobkov,  vaša osobná skúsenosť, prípadne skúsenosť vašich kamarátok.

Tak sa podeľte sa so svojou skúsenosťou. V čom periete vy?

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
O autorovi